Saturday 18 March 2017

Say NO to Junk Food : Aiskrim Meal Shake Oreo

Assalamualaikum my kind readers, 

Misi say NO to junk food. Masa dia kecil, mudah untuk kita sebagai ibu bapa untuk elakkan pengambilan junk food. Tapi, bila dia makin besar dan terdedah dengan macam-macam media, makanya semakin mencabarlah tugas kita sebagai ibu bapa. Semakin anak membesar, citarasa  dia terhadap makanan juga akan berubah. Dia mula kenal berbagai jenis rasa, dah mula ada 'favourite food' sendiri, dah mula memilih makanan yang sedap je.

Macam Umar, sekarang ni dah mula asyik nak makan ais krim je. Pantang nampak kedai aiskrim, mesti melompat-lompat nak sangat. Jadinya, ibu dah mula kena fikir macam mana nak bagi Umar benda yang berkhasiat tapi masih jadi 'favourite' dia. 

Yeayyyy!!!! 

Eksperimen menjadi.Umar suka sangat dengan Aiskrim Meal shake Oreo. Anak happy, ibu pun senang hati sebab tahu kandungan dalam tu semua yang berkhasiat je. Jom, mummies semua buat sendiri Ais krim Meal Shake Oreo ni. Senang je, tak sampai 15 minit pun buat. Yang lama, nak tunggu dia beku je. Bahan-bahan dia pun yang mudah untuk dicari. 

Bahan-bahan: 




  1.  1 kotak susu Dutch Lady full Cream (Coklat atau susu terpulang pada cita rasa masing2)
  2. 3 sudu Mealshake Shaklee
  3. 1 Pack Oreo 
  4. Kalau suka manis-manis, boleh tambah susu pekat. Tapi saya tak tambah, krim oreo tu pun dah cukup manis dah.
Cara-cara:
  1. Campurkan susu dan Meal Shake ke dalam blender dan blend dalam 2-3 minit sahaja
  2. Campurkan 3-4 keping biskit Oreo (sekali dengan krim) ke dalam blender dan sambung blend
  3. Pecah-pecahkan 3-4 biskut Oreo dan campurkan ke dalam campuran blender tadi
  4. Masukkan dalam bekas aiskrim dan bekukan dalam 1-2 jam sahaja


Senang kan? Sekejap je. Kita pun puas hati sebab anak-anak makan air tangan ibu. Resepi ni bukan untuk anak je sebenarnya, kalau dah buat dari budak sampai yang dewasa pun suka sebab sedap. 

Kalau ada mummies kat luar sana yang nak try Meal Shakes Shaklee ni, boleh roger kami laju-laju. Consultation terbaik kami beri ikut keperluan anda. 


Faiz Mazri : 0162881252
Aisyah Kamaruzaman: 0102881242




No comments:

Post a Comment